I've seen it

Zie hem gebogen over zijn iphone staan, samen met de andere reizigers op weg naar het werk.
Voor even offline door het gebrek aan het onvermijdelijke 3G netwerk, werd hij verrast door het landschap waar de trein hem dagelijks door heen trok.

Zijn vriendennetwerk in vrij korte tijd uitgebouwd naar een imposante 250 mensen, te veel voor zijn woonkamer bij zijn volgende verjaardag, te veel om vriend te kunnen zijn.

Alles wetende van datgene wat anderen met hem wilde delen. Deelgenoot van het andere leven. Deelgenoot makend van zijn leven, tenminste van de posts die hij deelde.
De posts als aanknopingspunt voor gemeenschappelijke interesses, vaak online, slechts soms in het echte leven.
De foto's en posts vaak veel vaker om het gesprek te laten verstommen. Alles gelezen en gezien blijft er niets meer te vragen en te vertellen.

De posts van een glimlach, de posts met een gefronsde wenkbrauw, een flits, een seconde, een moment, vervlogen met dat moment.
Verdronken in dat moment, nu beschouwd als vaak verloren tijd.

De posts die de oprichters via haar adverteerders extra deed laten verrijken. 
En naar nu blijkt de grote overheden de mogelijkheid biedt om iedere gedachte en surfgedrag te controleren. Hoe afgeschermd ook, niets is geheim. 

Facebook, i've seen it, i did and it's enough.

Er ontstaat weer een zee van ruimte en aandacht.



WHY SOCIAL MEDIA IS SHIT from Luke Tipping